Dlaczego Marketing Sieciowy?

W swoim pierwszym wpisie przedstawię Ci definicję Marketingu Sieciowego oraz spróbuję Ci wyjaśnić na czym dokładnie polega MLM. Spróbujemy również odpowiedzieć na pytanie dlaczego marketing sieciowy warto robić? Gotowy? Zaczynajmy!

Marketing Sieciowy – definicja

Marketing Sieciowy – zwany również marketingiem wielopoziomowym (MLM). Pochodzi z angielskiej nazwy MULTI LEVEL MARKETING. Mówiąc prościej jest to struktura opierająca się na sprzedaży produktów lub usług danej firmy za pomocą sieci dystrybutorów

Na czym polega MLM?

Firmy, które prowadzą swoją działalność w tym modelu biznesowym generują wysokie zyski, przy bardzo niskich kosztach, ponieważ sprzedaż produktów dokonywana jest tutaj dzięki partnerom, którzy postanowili podjąć się współpracyz daną firmą. Działa to na bardzo prostej zasadzie: partnerzy zdobywają nowych klientów, firma dzięki temu zarabia i dzieli się swoim zyskiem. Jednak, żebyś mógł lepiej zrozumieć ten model biznesowy i wszelkie reguły jakie w nim panują przyjrzyjmy się dokładnie całemu procesowi:

  1. Firma działająca w MLM, dzieli się zyskiem ze sprzedaży z każdym partnerem, który wprowadzi nowego klienta, który dokona zakupu w tej firmie.
  2. Klient, który składa zamówienie, otrzymuje wszelkie informacje dotyczące zakupu oraz dostawy produktu lub usługi.
  3. Partner biznesowy to każdy, kto wykupi określony zestaw startowy lub zobowiąże się do składania regularnych zamówień.
  4. Każdy klient, który skorzysta z produktu, może w każdej chwili stać się również partnerem biznesowym i tak samo jak inni generować na tym zysk.

I teraz załóżmy, że podjąłeś współpracę z jedną firmą MLM. Wprowadziłeś nowego klienta do firmy i ten sam klient postanowił, że też chce zarabiać w ten sam sposób i prosi Cię o pomoc. W związku z tym, że Ty przyprowadziłeś tą osobę do firmy, automatycznie znajduje się ona w Twojej strukturze.

Co to oznacza dla Ciebie?

Oczywiście większy zysk! Jeśli Twój nowy wspólnik zacznie działać aktywnie tak samo jak Ty, będziesz otrzymywał dodatkowo prowizje od jego zysków. Dlatego bardzo często mówi się o tym, że jest to sprawiedliwy biznes, ponieważ tutaj jesteś wynagradzany za swoje starania i za efekty, a nie za przepracowane godziny. Jak zapewne się domyślasz, jeśli Twój partner biznesowy będzie zarabiał coraz więcej to Ty również będziesz wynagradzany wprost proporcjonalnie do jego zarobków. Każda firma ma swój plan marketingowy i określone prowizje, ale największą zaletą w tym biznesie jest to, że im większy sukces odniosą ludzie z Twojej struktury, tym więcej zarobisz Ty.

„Nie płacą ci za godzinę. Płacą za wartość, jaką dodajesz do tej godziny.”

Jim Rohn

Dlaczego Marketing Sieciowy?

Oczywiście wszystko ma swoj wady i zalety. Przyjrzyjmy się im:

WADY:

  • nie masz wpływu na cenę produktu,
  • jeśli nie będziesz budował struktury (wprowadzał klientów) nie będziesz zarabiał,
  • musisz mocno zaangażować w swoją pracę,
  • musisz być cierpliwy i konsekwentnie działać, niezależnie czy masz efekty (szczególnie na początku)

ZALETY:

  • niski kapitał początkowy,
  • możesz pracować z dowolnego miejsca na Ziemi, gdziekolwiek jesteś bo wystarczy Ci komputer lub telefon z dostępem do Internetu,
  • nie magazynujesz produktów firmy
  • nie ponosisz żadnych kosztów związanych ze sprzedażą, fakturami, kosztami transportu
  • grafik pracy ustalasz sobie sam,
  • nie masz szefa nad głową,
  • Twoje zarobki są nieograniczone,
  • otrzymujesz dostęp do szkoleń i wsparcie liderów

Jak sam widzisz są plusy i minusy, jednak mnie zdecydowanie bardziej przekonują plusy! A Ciebie?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *