Czym jest lejek sprzedażowy?

Często dostajemy pytania „Czym jest lejek sprzedażowy?”. Planując swoje działania w internecie wyrobiłem sobie nawyk rysowania konkretnych kroków, przez które musi przejść użytkownik podczas całego procesu. W tym wpisie postaram się wam przedstawić nie tylko definicję lejka ale również kilka przykładów, w jakich można go zastosować. Gotowi?

Zanim przejdziemy do konkretnych przykładów, to pozwól, że przytoczę definicję lejka sprzedażowego:

Lejek sprzedażowy to inaczej mówiąc szereg działań marketingowych, podzielonych na kolejne etapy, które mają na celu wyłonienie Klientów zainteresowanych ofertą i sfinalizowanie sprzedaży do sfinalizowania transakcji i skorzystanie z oferty sprzedawcy.

Etapy lejka sprzedażowego

Upraszczając: Lejek sprzedażowy jest procesem, podczas którego odsiewamy osoby niezainteresowane naszą ofertą i pozyskujemy klientów. Cały proces można podzielić na 4 główne etapy:

  • Budowanie świadomości – jest to komunikowanie światu, że istniejesz. Możesz to robić poprzez wpisy na bloga, posty w social media, płatne reklamy Facebook, Youtube lub Google.
  • Budowanie zainteresowania – tutaj dajemy się bliżej poznać. Pamiętaj, że kupujemy od osób, którym znamy i ufamy, dlatego ten etap w moim odczuciu jest kluczowy.
  • Generowanie Leadów – jest to przekonwertowanie obserwujących/followersów/fanów/czytelników w osoby, do których możemy wysyłać nasze komunikaty sprzedażowe, czyli np. osoby na liście adresowej.
  • Sprzedaż – tutaj zarabiamy: mamy rzeszę wiernych fanów, którzy nam ufają i są gotowi od nas kupić. Pamiętaj, że raz pozyskany adres na twoją listę adresową może generować Ci zyski w nieskończoność.

Przykład lejka sprzedażowego

Zastosowań może być naprawdę sporo, jednak ja posłużę się najprostszym przykładem – czyli naszym 🙂

Kierujemy ruch na naszą stronę lądowania, gdzie użytkownik ma możliwość zapisu na naszą listę adresową (w zamian otrzymuje nasz Ebook o Social Media). Zaraz po zakupie oferowany jest Upsell (droższy produkt), czyli dostęp do Akademii Social Media oraz pakiet narzędzi marketingowych (autoresponder, pokój webinarowy, generator stron lądowania oraz więcej mega przydatnych rzeczy!). Zauważ, że nawet w przypadku gdy użytkownik nie skorzysta z naszej oferty od razu, to jest już na naszej liście mailingowej – możemy mu w kolejnych wiadomościach przypominać o korzyściach z członkostwa w Akademii.

W kolejnych wpisach postaram się rozwinąć poszczególne etapy lejka sprzedażowego oraz narzędzia, które będą nam do tego potrzebne.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *