Często dostajemy pytania „Czym jest lejek sprzedażowy?”. Planując swoje działania w internecie wyrobiłem sobie nawyk rysowania konkretnych kroków, przez które musi przejść użytkownik podczas całego procesu. W tym wpisie postaram się wam przedstawić nie tylko definicję lejka ale również kilka przykładów, w jakich można go zastosować. Gotowi?

Zanim przejdziemy do konkretnych przykładów, to pozwól, że przytoczę definicję lejka sprzedażowego:

Lejek sprzedażowy to inaczej mówiąc szereg działań marketingowych, podzielonych na kolejne etapy, które mają na celu wyłonienie Klientów zainteresowanych ofertą i sfinalizowanie sprzedaży do sfinalizowania transakcji i skorzystanie z oferty sprzedawcy.

Etapy lejka sprzedażowego

Upraszczając: Lejek sprzedażowy jest procesem, podczas którego odsiewamy osoby niezainteresowane naszą ofertą i pozyskujemy klientów. Cały proces można podzielić na 4 główne etapy:

Przykład lejka sprzedażowego

Zastosowań może być naprawdę sporo, jednak ja posłużę się najprostszym przykładem – czyli naszym 🙂

Kierujemy ruch na naszą stronę lądowania, gdzie użytkownik ma możliwość zapisu na naszą listę adresową (w zamian otrzymuje nasz Ebook o Social Media). Zaraz po zakupie oferowany jest Upsell (droższy produkt), czyli dostęp do Akademii Social Media oraz pakiet narzędzi marketingowych (autoresponder, pokój webinarowy, generator stron lądowania oraz więcej mega przydatnych rzeczy!). Zauważ, że nawet w przypadku gdy użytkownik nie skorzysta z naszej oferty od razu, to jest już na naszej liście mailingowej – możemy mu w kolejnych wiadomościach przypominać o korzyściach z członkostwa w Akademii.

W kolejnych wpisach postaram się rozwinąć poszczególne etapy lejka sprzedażowego oraz narzędzia, które będą nam do tego potrzebne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *