Technika Pomodoro – Jak być bardziej produktywnym?

Nie, nie mam zamiaru namawiać Cię do jedzenia większej ilości pomidorów 🙂 Pomodoro to technika zarządzania czasem, dzięki której możesz realizować swoje zadania szybciej i bardziej efektywnie – przydatne szczególnie podczas pracy z domu, gdy nie masz nad sobą szefa z batem 

Co jest potrzebne?

  • Lista zadań do wykonania – ja korzystam z aplikacji, w której mam wszystkie zadania podzielone na ważne, mniej ważne, pilne itd (o tym napiszę dokładniej innym razem!)
  • Czasomierz – tutaj wystarczy prosty czasomierz na twoim telefonie lub jak korzystasz z Windowsa możesz pobrać darmową apkę Focus 10
  • Skupienie – zadbaj o to, żeby nikt i nic ci nie przeszkadzał: wyłącz dźwięk w telefonie, pozamykaj strony, które mogą cię rozpraszać.
Aplikacja Focus 10 podczas pisanie tego posta 🙂

Jak zastosować technikę Pomodoro?

  • Wybierasz zadanie do wykonania
  • Ustawiasz czasomierz na 25 minut – właśnie tyle trwa jedno „Pomodoro”
  • Pracujesz nad danym zadaniem w pełnym skupieniu przez całe Pomodoro. Obserwuj czasomierz, żeby wywołać lekką presję 😉
  • Po upływie czasu robisz sobie krótką, 5-cio minutową przerwę.
  • Po 4 Pomodoro zasługujesz na dłuższą, półgodzinną przerwę – dobry moment, żeby się porozciagac lub zrobić kawę 🙂

Dlaczego to działa?

Podział pracy na bloki czasowe ma wiele zalet. Najważniejszym według mnie jest to, że możesz pracować w skupieniu. Łatwiej jest się skoncentrować, jeżeli widzisz upływający czas – dzięki temu jesteś też bardziej wydajny, bo chcesz skończyć przed czasem 😉 Krótkie przerwy z kolei pozwalają odetchnąć i oderwać się na chwilę od tematu, dzięki temu nie czujesz zmęczenia!

Słyszałeś o tej technice? Korzystasz?

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *