Nie, nie mam zamiaru namawiać Cię do jedzenia większej ilości pomidorów 🙂 Pomodoro to technika zarządzania czasem, dzięki której możesz realizować swoje zadania szybciej i bardziej efektywnie – przydatne szczególnie podczas pracy z domu, gdy nie masz nad sobą szefa z batem 😂
Co jest potrzebne?
- Lista zadań do wykonania – ja korzystam z aplikacji, w której mam wszystkie zadania podzielone na ważne, mniej ważne, pilne itd (o tym napiszę dokładniej innym razem!)
- Czasomierz – tutaj wystarczy prosty czasomierz na twoim telefonie lub jak korzystasz z Windowsa możesz pobrać darmową apkę Focus 10
- Skupienie – zadbaj o to, żeby nikt i nic ci nie przeszkadzał: wyłącz dźwięk w telefonie, pozamykaj strony, które mogą cię rozpraszać.

Jak zastosować technikę Pomodoro?
- Wybierasz zadanie do wykonania
- Ustawiasz czasomierz na 25 minut – właśnie tyle trwa jedno “Pomodoro”
- Pracujesz nad danym zadaniem w pełnym skupieniu przez całe Pomodoro. Obserwuj czasomierz, żeby wywołać lekką presję
😉
- Po upływie czasu robisz sobie krótką, 5-cio minutową przerwę.
- Po 4 Pomodoro zasługujesz na dłuższą, półgodzinną przerwę – dobry moment, żeby się porozciagac lub zrobić kawę
🙂
Dlaczego to działa?
Podział pracy na bloki czasowe ma wiele zalet. Najważniejszym według mnie jest to, że możesz pracować w skupieniu. Łatwiej jest się skoncentrować, jeżeli widzisz upływający czas – dzięki temu jesteś też bardziej wydajny, bo chcesz skończyć przed czasem 😉 Krótkie przerwy z kolei pozwalają odetchnąć i oderwać się na chwilę od tematu, dzięki temu nie czujesz zmęczenia!